" F l o w e r "

flaw


Tahun ini .Bukan depan .}
Wednesday, December 26, 2012 | 10:58 PM | 0Comment









Assalamualaikum Warrahmatullahiwabarakatuh .Alhamdulillah ,masih diberi peluang untuk menghirup udara segar .Amin Ya Rabbal Alamin .

Sekarang kita dah masuk penghujung 2012 kan ? Cepatnya masa berlalu ,cepatnya nak masuk form 4 ,cepatnya nak tua . Dah meningkat dah pun umur ,berat bila pula nak meningkat ? Hahaha . k taklawak zira .
Banyaknya kenangan 2012 ni ,terutama dengan kawan-kawan ,ya ahh ,kita single so banyak masa dihabiskan dengan super duper bestfriend .Thanks kawan sebab selalu  menjadi penghibur macam maharaja lawak . Maceh ayang-ayang :* *gelimuch.png* .

Salah satu kenangan yang paling tak boleh lupakan apa ya ? Hmm entah la sebab banyak sangat kenangan . Kenangan manis ,pahit suka duka . Yang penting 2012 banyak mengajar erti kesabaran .Kesabaran untuk menunggu seseorang *cough* ,kesabaran untuk lebih matang selesaikan masalah supaya tak mudah melatah dengan dugaan yang datang ,kesabaran untuk belajar lebih waktu ,kesabaran untuk bertahan apabila dicaci maki ,kesabaran untuk menjadi insan yang berguna .

Tahun ni lebih mengajar saya untuk menjadi matang supaya tak mudah bergantung dengan orang . Tak mudah untuk memaut di lengan orang lain apabila saya jatuh ,sebaliknya bamgun berdiri sendiri ! Mungkin ramai orang lebih pandang saya seorang yang cengeng , mudah merajuk ,nakal, tak matang . Tapi kalau yang dah kenal ,dorang akan cakap saya matang dari umur . Sebab cara saya berfikir dan bergaul dengan orang mungkin .

Saya sabar pabila orang cakap 'budak tu sombong la ,semua orang dia tolak ' .Saya senyum bila orang cakap macam ni . Memang tak dinafikan ,ramai yang tak kenal saya akan cakap saya sombong .Tapi nak buat cemana ,awak semua rapat dengan saya bukan untuk berkawan . Saya dah kalis kutukan ,tohmahan . Penat sangat apabila fikirkan balik ..kenapa la orang susah nak faham diri kita .

Memang orang susah nak faham kita .Jadi redha saja lah .Saya harap sangat kalau diberi peluang untuk hidup lagi ,kalau diberi peluang untuk di SMKTPi lagi ,saya nak sangat buat gtahun depan lebih baik dari ni .Dah tak ponteng kelas KKQ ,cakap dekat ustaz nak pergi tandas padahal 40 minit lepas tu baru masuk kelas . Taknak buat cikgu nangis ,taknak cari gaduh dengan kawan-kawan *yang ni gaduh manja ja * ,taknak harapkan orang yang tak boleh diharap ,taknak letak kepercayaan yang tinggi dekat sesiapa pun .

Kalau boleh tahun  depan saya nak banggakan family saya :* Nak jadi anak solehah ,anak yang boleh diharap ,yang mendengar kata ,yang tak biadab,yang ringan tulang .In Shaa Allah .